Välkommen! ♡ Jag som driver denna blogg heter Rebecka och är 24 år gammal. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo Jonas och vår son Cornelis som föddes sommaren 2017. Jonas och jag träffades redan som 18-åringar och vi har alltid drömt om att bilda familj tidigt. Jag är utbildad sjuksköterska men är just nu mammaledig. Jag siktar på att utbilda mig till barnmorska senare i livet när det känns rätt. Jag älskar att fota vackra saker och tenderar att lägga lite för mycket tid på att fota matbilder och dylikt. Annat som dyker upp i bloggen är söta bebisbilder eller mig poserandes på en parkbänk i solbrillor. Jag önskar sprida glädje hos dig som läser. Man skulle kunna kalla min blogg för en renodlad mammablogg. Hoppas du trivs och vill stanna kvar här! Kram ♡ Kontakt: [email protected]

Gravid och sjuk.

publicerat i Allmänt, Graviditet nr 2;
 
♡     ♡     ♡
 
 
 
Min glada älskling tidigare idag. Hans mormor som var här då fick agera distraktion för att få till bilderna!
 
 
Jag som nästan aldrig är sjuk annars har åkt på andra sjukdomen inom en veckas tid. Det talar verkligen för att man har nedsatt immunförsvar under graviditeten. Förra veckan magsjuka, denna vecka halsontet utav helvete. Exakt vid den här tiden i graviditeten med C för typ två år sedan åkte jag på den sjukaste rethostan som aldrig ville släppa. Jobbade på sjukhus då som sjuksköterska och minns hur jag fick anstränga mig för att inte hosta i patienternas operationssår. I sex veckor hostade jag dygnet runt, och givetvis kunde jag inte sjukskriva mig så länge för lite (eller jäkligt mycket) rethosta. Apropå det minns jag en rolig incident inför ett arbetspass när jag intagit lite lite narkotikaklassad hostmedicin och blev heeelt utslagen av det. Var helt yr med kallsvettningar och kände mig typ.. Hög!? Hade alltså fått medicinen utskrivet, så inga konstigheter inte. Minns en äldre superhärlig kollega som jag faktiskt saknar, vad hon skrattade åt mig <3
 
Igårkväll var vi hela familjen iallafall på supermysigt glöggmingel hos vänner utan en känning om halsont. Hur trevligt att bara gå iväg en måndag sådär? Cornelis skötte sig så bra och var en liten ängel till 20.15 när vi begav oss. Tror han ville impa på våra vänner vi var hos haha 😎
 
Imorgon ska vi trots allt på öppna förskolans julavslutning med lussefika och Cornelis ska vara tomtenisse. Det tänker jag bara inte missa. Har längtat så! Det blir lite bilder från det givetvis, hoppas ni kikar in och kollar då!💖
 
 
KRAM / R.
 
 

Taggar: familj, gravid, livet;

Kommentera inlägget här :