Välkommen! ♡ Jag som driver denna blogg heter Rebecka och är 24 år gammal. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo Jonas och vår son Cornelis som föddes sommaren 2017. Jonas och jag träffades redan som 18-åringar och vi har alltid drömt om att bilda familj tidigt. Jag är utbildad sjuksköterska men är just nu mammaledig. Jag siktar på att utbilda mig till barnmorska senare i livet när det känns rätt. Jag älskar att fota vackra saker och tenderar att lägga lite för mycket tid på att fota matbilder och dylikt. Annat som dyker upp i bloggen är söta bebisbilder eller mig poserandes på en parkbänk i solbrillor. Jag önskar sprida glädje hos dig som läser. Man skulle kunna kalla min blogg för en renodlad mammablogg. Hoppas du trivs och vill stanna kvar här! Kram ♡ Kontakt: [email protected]

Nya rutiner.

publicerat i Allmänt;
 
✩    ♕   ✩
 

Hej vänner! Tack för att ni kikar in här 🤗Vi mår bra och har startat på fredagsmyset! Bilderna är från tidigare idag när jag och Jonas fick ofrivillig egentid på ett café...


Nämen det är såhär att vi försöker få bort Cornelis förmiddagsvila, och för allas bästa lämnade vi hemmet vid 10 imorse för att leka på bibblan. Men lillgubben slocknade innan vi ens hunnit ner på gatan.. Han kanske inte är redo? Det är ju inte så att det är någon stress att ändra rutiner eftersom han inte ska börja på förskola, men jag vet inte. Hur som helst, vi tog in på Günterska för lite kaffe och jag klagar väl egentligen inte på den stunden vi fick bara jag och J!


När Cornelis vaknade skulle han äta lunch. Jag hade tagit med kall faulkorv och majs som han varsamt pillade i sig. Tills han lessnade och började kasta korven runt om sig. Vid bordet intill oss satt två fina damer och surplade lunchrosé. Oklart om de uppskattade vår pojkes upptåg.


Vi lagar god lasange med ekologisk nötfärs, grytor som fått puttra länge eller serverar fin torsk köpt över disk som vi tillagat med omsorg. INGET för mitt barn. Men rå falukorv, det funkar. Logiken? 😁


Fredagsmamman!
 
Ikväll ska jag bara mysa ner mig i soffan med en film och ta det riktigt lugnt. ÄLSKAR älskar att vara hemma, är sån hemmaperson verkligen. Och jag älskar att bara vara hemma med min familj, inte göra något speciellt alla gånger. Bara hamna på nån matta på golvet, busa lite, leka lite tittut. Köra nån bil lite ovarsamt så att Cornelis kiknar av skratt. Dansa lite. Allt detta för att sedan börja göra kväll och smörja in små knubbiga bebisben med mjukgörande och trä på en gott doftande pyjamas. Har verkligen hittat mitt liv.
 

/R.
 
 
 

Kommentera inlägget här :