Välkommen! ♡ Jag som driver denna blogg heter Rebecka och är 24 år gammal. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo Jonas och vår son Cornelis som föddes sommaren 2017. Jonas och jag träffades redan som 18-åringar och vi har alltid drömt om att bilda familj tidigt. Jag är utbildad sjuksköterska men är just nu mammaledig. Jag siktar på att utbilda mig till barnmorska senare i livet när det känns rätt. Jag älskar att fota vackra saker och tenderar att lägga lite för mycket tid på att fota matbilder och dylikt. Annat som dyker upp i bloggen är söta bebisbilder eller mig poserandes på en parkbänk i solbrillor. Jag önskar sprida glädje hos dig som läser. Man skulle kunna kalla min blogg för en renodlad mammablogg. Hoppas du trivs och vill stanna kvar här! Kram ♡ Kontakt: [email protected]

Älskade blöjpojke.

publicerat i Allmänt;
 
♡    ♡    ♡
 
 
 
Fick några härliga bilder på älsklingen igår när solen sken in så fint genom fönstret. Han hade precis kommit hem från sin farmor och farfar och var vråltaggad på att leka med sina leksaker igen.
 
⋆     ⋆     ⋆     ⋆     ⋆     ⋆     ⋆
 
Hejsan! Hoppas ni mår bra!
 
Vi är just hemkomna från en stund på IKEA. Det blev köttbullelunch följt av en springtur i varuhuset till Cornelis stora glädje. Cornelis lessnar ju fort på att sitta i barnstol, så medan vi vuxna åt upp lunchen fick han leka i lekhörnan intill vårt matbord. Där vistades ju givetvis flera andra barn, och vår lilla 1,5-åring är som bekant rätt så väldigt nyfiken av sig. Han satte sig bland annat ner i en flickas knä (bör tillägga att de var lika stora) för att bättre komma åt den hängande leksnurran hon satt sysselsatt med. Flickan började gråta och Cornelis bara skrattade. Lite senare skulle han absolut sno en leksak från en äldre pojke (aningens för gammal för lekhörnan i min mening men aja) och det äldre barnet var inte sen med att markera sin ilska mot honom. Han typ slog mot Cornelis så jag höjde faktiskt rösten lite åt 7-åring och bad honom lägga av. Vafan lixom, man ger sig väl inte på en praktiskt taget bebis? Usch, vågar inte tänka på vad mycket stryk han skulle kunna råka ut för om han gick på dagis 😫
 
/R.
 
 

Kommentera inlägget här :