Välkommen! ♡ Jag som driver denna blogg heter Rebecka och är 24 år gammal. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo Jonas och vår son Cornelis som föddes sommaren 2017. Jonas och jag träffades redan som 18-åringar och vi har alltid drömt om att bilda familj tidigt. Jag är utbildad sjuksköterska men är just nu mammaledig. Jag siktar på att utbilda mig till barnmorska senare i livet när det känns rätt. Jag älskar att fota vackra saker och tenderar att lägga lite för mycket tid på att fota matbilder och dylikt. Annat som dyker upp i bloggen är söta bebisbilder eller mig poserandes på en parkbänk i solbrillor. Jag önskar sprida glädje hos dig som läser. Man skulle kunna kalla min blogg för en renodlad mammablogg. Hoppas du trivs och vill stanna kvar här! Kram ♡ Kontakt: [email protected]

Plus och minus just nu.

publicerat i Allmänt;
 
 
 
 
 
GODMORGON TORSDAG!
 
Vi håller på att göra oss redo för en vecka i Täby för att fira julen! Vi kommer bo både hos mina föräldrar och hos Jonas föräldrar. Nästa jul kommer vi inte behöva övernatta eftersom vi kommer bo i trakterna (säger jag helt oblygt och övertygad!). Nästa år vill vi bjuda in till vår egna jul!
 
⋆   ⋆   ⋆   ⋆   ⋆   ⋆   ⋆   ⋆   ⋆   ⋆   ⋆   ⋆
 
Tänkte lista lite bra och mindra bra
grejer som jag tänker på just nu.
 
PLUS:
- Att Cornelis åt mina zucchiniplättar + lingon med sån god aptit. Säkert 4 stycken stora fick han i sig. Finns ingen bättre känsla i hela denna värld än när han äter och dessutom får i sig lite grönsaker!! 😭💗
- Att vi har haft levande ljus tända varenda morgon i december + julmusik. Så otroligt mysigt, och jag märker att C blir lugn och harmonisk utav det också.
- Att typ 500 personer vill följa vår vardag på Youtube. Ska börja göra lite andra typer av videos där också. Typ att jag delar med mig utav mina bästa tips för att få i barnen grönsaker, med tanke på förstnämnda punkt.
 
MINUS:
- Att jag inte tränar. Är ju ute och traskar varje dag, de flesta dagar lätt upp till en mil, men den där andra träningen. Den prioriterar jag inte om kvällarna när jag får tid över. Får dåligt samvete mot min mammakropp som bär ett barn. Och nej, det är inte bara att göra. För uppenbarligen får jag det inte gjort. Är så HIMLA trött om kvällarna och har jag någon ork över redigerar jag hellre en video, lagar mat, tittar på någon serie eller bara är med Jonas.
 
 
Kram /R.
 
 

Kommentera inlägget här :